Актуальність

     

    Актуальність дослідження

  Пріоритетна роль в умовах розбудови української держави належить патріотичному вихованню. Про це свідчать державні документи: Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»), «Концепція патріотичного виховання учнівської молоді», Національна доктрина розвитку освіти України, Указ президента «Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян», в яких визначені стратегічні завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота.

Актуальність патріотичного виховання обумовлена процесом становлення України як суверенної демократичної держави. Зважаючи  на останні події, які відбулись в нашій державі («Революція гідності», криваві події на Майдані, війна на Сході), проблема патріотизму та патріотичного виховання набуває широкого масштабу. В людей пробуджується національна свідомість, почуття патріотизму та власної гідності. І основне завдання на даному етапі становлення суспільства –  не втратити цей патріотичний дух громадян і передати його молодшому поколінню.
Дослідження патріотичного виховання має своє історичне підґрунтя. Проблема формування національно-патріотичних почуттів активно досліджувалась у філософії (В.Арешонков, О.Бандура, Т.Василевська, Т.Герасимів тощо), в історії вітчизняної педагогіки (Г.Сковорода, О.Духнович, К.Ушинський, С.Русова,  Г.Ващенко,  І.Огієнко, А. Макаренко, В.Сухомлинський) та психології (І.Бех, Й.Боришевський, П.Гнатенко, О.Киричук, В.Павленко), однак не всі її аспекти залишились вивченими.
В сучасних дітей не достатньо сформовані такі патріотичні почуття як почуття належності до своєї держави та її народу; почуття гордості за успіхи держави, біль за невдачі; повага до історії, культури, традицій, вірувань, менталітету; захоплення героїчними подвигами минулого та сучасності; любов до рідної природи; шанування рідної мови, традицій, звичаїв, обрядів рідної країни;  почуття національної гідності. Зважаючи на це, проблема патріотичного виховання молодших школярів набуває особливого значення і потребує подальшого дослідження. 
Предмет «Я у світі» в початковій школі – унікальне досягнення сучасної української школи, оскільки він покликаний розв’язувати усі вище зазначені завдання. На нашу думку, використання методу проектів в освітньому процесі школи І ступеня дає змогу ефективно вирішувати  завдання предмету «Я у світі».  Актуальність даної проблеми зумовила вибір теми нашого дослідження.

  



1 коментар: